Category Archives: Seni Dan Tangan Kosong

Latihan Gerak pencak Sirrun Nuun dan Perguruan Seni Tapak Suci 26 Feb 2011

AlhamdulillaaH.

(Maaflah gambar tak berapa terang sebab ambik pakai HTC HD2 dalam gelap tak nampak apa. last sekali pakai editor, kasi angkat sama itu ‘brightness’ dan ‘contrass’, baru boleh nampak.)

Beberapa orang murid sedang melatihkan gerak pencak silat. Tu minit-minit terakhir setelah 15 minit berpencak. nampak sangat dah letih. Tengok kuda-kuda pun dah ke mana. Main pulak atas jalan berturap. Kawasan laman rumah yang ambo sewa ni kecik je.

Lepas tu kena pulak sparring dengan partner dalam 10 minit. jadi masa yang digunakan mereka malam tu adalah kira-kira 25 minit sehingga 30 minit berpencak tanpa henti. Oooh. tahan sungguh demo-demo ni. letih pun letik lah.

Kalau dok latih sokmo/selalu insyaa AllaaH, akan jadi lebih kemas.

Selamat berlatih ikhwan sekelian.